روحانیت و روشنفکری : زبانه های آتش طاغوت

یا حسین و مشرک شدن! (معرفی کانال Wakeupiran)

Posted in آیات و دلایل قرآن کریم by wakeupiran on نوامبر 29, 2009

سوره مبارک فاطر. آیه 13

Advertisements

2 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. رامیم said, on فوریه 23, 2010 at 5:08 ب.ظ.

    واکیوپیران
    اول گمان می کردم جوانی می کنی ولی منطقی هستی… اما نه!
    ظاهرا از شما انتظار زیاد و نابجایی داشته ام…
    به هر حال هنوز هم منتظر پاسخ پیامم هستم:
    «درود دوباره
    من یک بچه مسلمان و معتقد به ائمه معصومین (ع) هستم و تا این لحظه حتی یکبار نشنیده ام که ائمه معصومین (ع) را کسی در حد خدا (!!!) بداند.
    ما آنان را مصداق آیات زیادی از قرآن می دانیم، از جمله آیه 55 سوره مائده که می فرماید:
    إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
    ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده ‏اند همان كسانى كه نماز برپا مى ‏دارند و در حال ركوع زكات مى ‏دهند
    اگر دوست دارید منظور از “کسانی که… در حال رکوع زکات می دهند” را بدانید بهتر است رجوع کنید به “تفسير طبري , ج 6, ص 186; احكام القرآن (تفسير جصاص ), ج 2, ص 542; تفسير بيضاوي , ج 1, ص 345; الدرالمنثور, ج 2, ص 292″ (منابع شیعه و سنی).
    ما شیعیان این بزرگواران را الگوهای خود می دانیم تا به بصیرت برسیم و همانا بصیرت بزرگترین تفاوت شیعه با دیگر مذاهب اسلامی است:
    قَدْ جَاءكُم بَصَآئِرُ مِن رَّبِّكُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا وَمَا أَنَاْ عَلَيْكُم بِحَفِيظٍ
    به راستى رهنمودهايى از جانب پروردگارتان براى شما آمده است پس هر كه به ديده بصيرت بنگرد به سود خود او و هر كس از سر بصيرت ننگرد به زيان خود اوست و من بر شما نگهبان نيستم (الانعام / ۱۰۴)
    پس عده ای از ما عمر خود را بر روی تحلیل آیات الهی می گذارند و بقیه از آن عده به عنوان “معلم” استفاده می برند، به سان فردی که پزشکی می خواند و مردم برای بهبود دردشان به او رجوع می کنند.
    کما اینکه خدایمان نیز به وضوح فرموده است:
    كَذَلِكَ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاء إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ
    از بندگان خدا تنها دانايانند كه از او مى‏ ترسند آرى خدا ارجمند آمرزنده است (فاطر / ۲۸)
    و چه زیبا همه مارا به فراگیری علم الهی فرا می خواند:
    بِمَا كُنتُمْ تَدْرُسُونَ
    علماى دين باشيد (آل عمران / ۷۹)
    برادر گرامی!
    اشتباه به عرضتان رسانده اند!
    ما هرگز به امام علی (ع) دخیل نمی بندیم و از او حاجت نمی خواهیم.
    بلکه ایشان و بقیه امامانمان را، به فرموده خدایمان و به واسطه قرب الهی شان، وسیله شفاعت قرار می دهیم:
    لَا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِندَ الرَّحْمَنِ عَهْدًا
    اختيار شفاعت ندارند جز آن كس كه از جانب [خداى] رحمان پيمانى گرفته است (مریم / ۸۷)
    و چه کس بالاتر از امیر مومنان علی (ع) و فرزندان مطهرشان برای “پیمان” گرفتن؟
    اگر منظور ذات مقدس الهی در این آیه مبارکه انسانها نیست، پس چیست؟
    البته خداوند با این آیه شریفه تکلیف بحث شما را کاملا روشن کرده است:
    يَوْمَئِذٍ لَّا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا
    در آن روز شفاعت [به كسى] سود نبخشد مگر كسى را كه [خداى] رحمان اجازه دهد و سخنش او را پسند آيد (طه / ۱۰۹)
    الله رحمان در سوره کهف یکی از کارهای پسندیده معاصران اصحاب کهف را بنا کردن بنایی می داند که به قصد تکریم آنان تبدیل به عبادتگاه می شود.
    پس عزاداری می کنیم چون پروردگارمان می فرماید:
    ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ
    … هر كس شعاير خدا را بزرگ دارد در حقيقت آن از پاكى دلهاست (الحج / ۳۲)
    کما اینکه رفتگان از عزاداری ما سودی مادی نمی برند و این حرکت همانا بزرگداشت راه درست کسانی است که “شعائر خدا را بزرگ” داشته اند.
    و چقدر طبیعی است بی تابی انسانها در فراغ عزیزانشان.
    گرامی!
    من هرگز به یاد نمی آورم “لعن و نفرین” مسیحیان را از طرف خودم یا نزدیکانم یا هم کیشانم…
    همانگونه که دیدید کلمه ای از احادیث مبارک استفاده نکردم!
    و تمام استنادات من بر قرآن بود، باشد هدایت شویم.
    درباره آیه استدلالی در دیدگاه پیشینم نیز منبع به روشنی ذکر شده است، می توانید از همان قرآنی که از آن برای سفسطه استفاده می کنید، کمک بگیرید.
    گفته اید: “کتاب الله نیاز به مفسر ندارد” عجبا!
    پس چگونه است که شما در متن خود کلمه به کلمه را تفسیر به رای می کنید، در حالی که یقینا از علم آن نیز بر خوردار نیستید!
    ما شیعیان به «هر کسی» اجازه تفسیر کلام خدا را نمی دهیم اما ظاهرا از دید شما هر کسی می تواند آیات الهی را بدون داشتن علم تفسیر کن…
    لطفا بفرمایید برای پنج خط آیه قرآن ده خط مطلب شما چیست؟!
    آیا برای آن می توان کلمه ای جز تفسیر به کار برد؟
    اگر می توان، پس با همان کلمه! مقصود باری تعالی از “أَهْلَ الذِّكْرِ” را بیان کنید؟
    اینکه شما هیچ فرقه ای را قبول ندارید بسیار خوب است، زیرا ما هم راهمان فقط صراط مستقیم و روشن الهی است و این تقسیم بندی ها همه مانع وحدت امت اسلام است، در حالی که همه ما باید به “ریسمان الهی” چنگ بزنیم تا هلاک نشویم. پس هیچ اصراری بر عناوین نیست…
    ولی با بکار بردن عنوان “دایناسور” برای شما به شدت مخالفم، زیرا بسیار اندک بودن شما را نمی توان به انقراض تفسیر کرد!
    درباره اصل شفاعت هم به اندازه ضرور سخن گفته ام و امیدوارم پاسختان را با محوریت همین آیات بشنوم، که خدا بر همه چیز آگاه است…
    ضمنا از حلال کردن حرام و حرام کردن حلال هم مثالی بیاوریدو استدلالتان هم فقط به آیات الهی باشد؛ لطفا!
    لَّعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ؛ بدرود/.»

    • wakeupiran said, on فوریه 24, 2010 at 1:10 ب.ظ.

      آقای رامیم من جواب شما را همان موقع دادم نه؟؟ در ضمن لطفا یک پست را 17 بار برای من نفرستید. صبر داشته باشید تا کامنت تایید شود.

      خداوند رحمان فرموده «حق آمد و باطل از بین رفتنی است.» شما در تسخیر و اشغال احادیثی که به شما تزریق شده قرآن را تفسیر میکنید، بعد از من میخواهید بر ضد سمی که در بدن شماست چیزی ننویسم؟؟ذهنتان را پاک کنید و بعد فقط به قرآن کریم توکل کنید. والله روزی غبطه این حرف را میخورید.


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: